Skap et godt førsteinntrykk med riktig entréinnredning

Skap et godt førsteinntrykk med riktig entréinnredning

Skap et godt førsteinntrykk med riktig entréinnredning

Entréen og resepsjonen er bedriftens ansikt utad og det første en besøkende møter. For å lykkes er det viktig å tenke igjennom valgene av alt fra entrématte til veggfarger!

Her er seks tips for en innbydende entre:

1. Stopp skitten med matter

En god entrématte har flere funksjoner: Gjennom å ta opp smuss og væske fra skoene minimerer den slitasjen på gulvet, forenkler rengjøringen og motvirker glatte gulv. Spesielt på regnfulle dager eller når det snør, er en god entrématte alfa og omega.

Utenfor inngangsdøren vil en grov gummimatte med hull være perfekt; den tar unna den verste skitten og sølen allerede før man kommer inn. Legg en skrape- og absorberingsmatte som tar opp smuss rett innenfor døren, deretter en matte med høy absorberingsevne for å ta opp resterende fuktighet.

2. Skap deilige sittegrupper

En behagelig sittegruppe gjør inngangspartiet mer innbydende. Har dere mye plass? Sats på store, generøse sofaer eller lenestoler og match med et pent sofabord. Er rommet trangt? To pene loungestoler og et cafébord vil fungere kjempefint.

3. Tilby god oppbevaring for klær

Det skal være enkelt for gjestene å henge fra seg yttertøy når de kommer. Det er spesielt viktig på vinteren når mange har både en stor jakke, lue, hansker og skjerf. Avhengig av hvor mange besøkende dere har, vil det kunne holde med en stumtjener eller hattehylle med kroker.

Noen ganger vil man kanskje ha behov for større klesstativer eller skap, og dersom man trenger en fleksibel løsning finnes det mange oppbevaringsløsninger på hjul som er enkle å flytte ved behov. Låsbare småromsskap til personlige eiendeler vil i noen tilfeller være praktisk.

4. Velg en behovstilpasset resepsjonsdisk

En pen resepsjonsdisk hever inntrykket i entréen. Gjennom å velge en disk bestående av separate moduler er det enkelt å tilpasser den dersom behovet endrer seg. Kombiner høye og lave seksjoner slik at resepsjonisten og de besøkende kan velge mellom å sitte og å stå.

5. Tenk igjennom fargevalgene

Fargene i inngangspartiet er viktige da de påvirker stemningen og helhetsinntrykket. For eksempel er blått beroligende, rødt gir energi mens grønt er harmonisk. Det kan være en god ide å bruke farger fra logoen eller den grafiske profilen for å skape en gjenkjennelseseffekt.

6. La detaljene gi det lille ekstra

Gjør entréen ekstra innbydende med for eksempel planter, matter, gardiner eller lamper som skaper stemning. Tilby gjerne noe å drikke med en vannautomat eller kaffemaskin, og glem ikke et magasinstativ for aviser, magasiner, brosjyrer og kataloger.