Skreddersydd og stilrent hos Schenker AS, avd. Gardermoen

Da Schenker AS sin avdeling for flyfrakt ved Gardermoen høsten 2020 skulle flytte inn i nye lokaler, valgte de AJ Produkter som sin hovedleverandør av kontormøbler. Vår prosjektselger, Anniken Sørli, bisto kunde gjennom hele prosessen fra planlegging til levering. Resultatet ble en stilren og skreddersydd løsning - levert og montert til avtalt tid.

Schenker AS avd. Gardermoen er en del av et større konsern som er representert i 140 land.

I 2019 omsatte den norske delen av selskapet for 4,1 milliarder.

Den norske avdelingen for flyfrakt fikk sine lokaler innredet av oss i AJ Produkter.


Prøvde møbler før bestilling

For å enklere kunne velge ut produkter til de nye lokalene, besøkte kunde AJ Produkters showroom på Kløfta. I vår utstilling er det mulig å både se og prøve produkter i vårt sortiment med møbler og innredning til kontor- og konferanse. Det gjør produktutvelgelsen både enklere og mer spennende.

For å gi kunde en tydelig visualisering av hvordan produktene ville gjøre seg ute hos kunde, utarbeidet vår prosjektselger flere 3D-skisser av lokalene i sin helhet. Der ble de utvalgte produktene presentert i en realistisk tegning som gjorde det enkelt å avdekke eventuelle behov for endringer og tilpasninger. Underveis ble også flere produkt- og fargeforslag utarbeidet, noe som hjalp kunde med å finne den løsningen som passet de aller best.


Ferdig montert – til rett tid

Kontorplasser til 46 ansatte ble satt sammen av hev- og senkbare skrivebord og oppbevaringsskap i MODULUS-serien, samt skjermveggen ZIP RIVET.Til møterom og stillerom ble konferansestolen FAIRFIELD valgt ut, og i fellesområder ble stolen GANDER og møbler i lounge-serien COPENHAGEN benyttet.

Vi sørget for at alle produktene Schenker hadde bestilt ble levert til avtalt tid, montert og klargjort for bruk. Dermed kunne de flytte rett inn i ferdig innredede lokaler da montørene var ferdige på stedet.


Skreddersydd og fleksibelt

Den tette dialogen vi i AJ Produkter har med kundene våre muliggjør spesialproduserte og tilpassede produkter, noe som også Schenker AS avd. Gardermoen kunne dra nytte av. De ønsket et spesialtilpasset bord til pakking av post. Vi leverte et spesiallaget høydejusterbart skrivebord, bygget på deler fra MODULUS-serien. Dette resulterte i en løsning tilpasset alle brukere av bordet, da det kan heves og senkes etter ønske.

Kunde så også behovet for å gjøre andre endringer i eksempelvis valg av farger, produkter og antall. Fleksibiliteten og muligheten for spesialtilpasninger hos oss i AJ Produkter ble godt verdsatt av kunde:

 

Ved store prosjekter kan endringer og ekstra bestillinger være nødvendig, etterhvert som man tilpasser seg det nye lokalet. Vår hovedleverandør har gjort dette med glans. Spesialmøbler tilpasset behov og ønsker har blitt laget, samt endringer i produkter eller antall.
Ida Edlund, Business Developer – Air Freight Norway, Schenker AS avd. Gardermoen