Et hovedkontor med eksklusive detaljer

Med nyoppusset underetasje ved sitt hovedkontor på Bryn i Oslo ønsket bedriften å innrede og møblere en funksjonell kantine, stilfulle møterom og fellesområder samt fleksible kontorplasser. Vi i AJ Produkter fikk oppdraget - se det ferdige resultatet og les mer om hvordan vår prosjektselger jobbet tett med kunden for å oppnå det beste mulige sluttresultatet.

Digitale tegnemøter og besøk i showroom


For vår kunde, Brødrene Dahl, ble det utarbeidet flere løsningsforslag på møbler og innredning for til sammen 15 kontorplasser, 70 kantineplasser, to møterom og fellesområder. Lokalene ble tegnet og visualisert i 3D av vår prosjektselger, Anniken Sørli, som også hadde tett dialog med kontaktperson hos kunden gjennom hele prosessen.

For å enklere kunne tilpasse løsningsforslaget holdt Sørli digitale tegnemøter med kunden før bestilling av produkter ble gjort. Dermed kunne justeringer i oppsett og fargevalg enkelt foretas for å sikre at innredningen sto til alle forventninger. I løpet av planleggingsprosessen avla kunden også flere besøk i showroom på Kløfta for å prøve aktuelle produkter.

-Digitale tegnemøter gjør det mulig å forme prosjektet helt riktig fra start og få et resultat som svarer til alle forventningene hos kunden. Basert på behovsanalysen tegner jeg et forslag som jeg presenterer, rom for rom, og som lar oss gjøre endringer direkte i 3D-skissen, forteller Anniken Sørli, prosjektselger i AJ Produkter

«Fra gråstein til gull»


For det største møterommet, som brukes som styrerom, var det ønskelig med et mer eksklusivt preg. En innbydende lounge-gruppe tar en imot når en entrer rommet. Den er satt sammen av møbler fra vår Copenhagen-serie, komplettert med sofabordene Iris og City. I tillegg gjør tre sammensatte Modulus-skap god nytte både som romslig oppbevaringsmøbel og praktisk serveringsstasjon. Messingdetaljer på skapenes dørhåndtak og understell er en stilfull kontrast til den stilfulle, svarte fargen på resten av skapet.

Ved konferansebordet Audrey kan store avgjørelser tas. Alt av overflødig utstyr og kabler kan enkelt skjules i de nedfelte kabelboksene, i tillegg har alle møtedeltakere tilgang til strøm. Den luftige og behagelige konferansestolen Enfield står godt i stil med konferansebordet og den gjennomgående, svarte stilen som preger hele rommet.
Vi er veldig fornøyd med dette rommet. Tidligere ble rommet brukt som lager og folk som kjenner lokalene har sagt at vi har gjort «gråstein til gull». Samspillet mellom møblene og tekstilene vi har brukt har gjort det veldig fint her – det er tilbakemeldingen fra besøkende også.
Kunde om styrerommet

Som en del av innredningen har kunden også valgt å bruke tekstiler på bakveggen i rommet. I tillegg til å løfte inntrykket i rommet har tekstil også en støydempende effekt. Taklampen Gatsby lyser opp både loungegruppe og møtebord.

Lettstelt, slitesterk og spesialbygget kantineløsning


Kantineløsningen rommer 70 personer og er satt sammen av det runde spisebordet Various og konferansebordet Modulus, begge med slitesterke bordplater i eikefarget laminat. Med stolen Dawson, som har polstring både i sete og rygg, byr innredningen på lettstelte overflater og god komfort på alle lunsjpauser og samlinger - i mange år fremover.

Modulus-serien er en av våre mest fleksible møbelserier og er utviklet for å gjøre det enkelt å sette sammen en helhetlig løsning som dekker mange behov. Skap og hyller fra Modulus-serien er, på lik linje som i styrerommet, satt sammen for å bli en praktisk buffet eller stasjon for vann og kaffe. Bordplater i slitesterk laminat er her brukt som topplate.

Ergonomiske kontorplasser

15 kontorplasser, satt sammen av kontorstolen Lancaster og elektrisk høydejusterbare skrivebord i Modulus-serien, gjør det enkelt for de ansatte å variere arbeidsstillingen. Bordskjermene på hvert skrivebord bidrar til å dempe støy i rommet, og den innebygde funksjonslisten i bordskjermen Zip Rivet gjør det mulig å frigi plass på skrivebordet ved å feste dataskjermer i monitorarmer som henger på listen. Sideskap fungerer som naturlig avdeling mellom plassene, i tillegg til å gi godt med oppbevaringsplass.

Levert og montert – klart til bruk


Kunden fikk alle møbler og all innredning levert og montert i regi av AJ Produkter, noe som gjorde det mulig for å i størst mulig grad å fokusere på det daglige arbeidet og å gjøre rom og overflater klare til innflytting. Tilbakemeldingen fra kunden da AJ Produkter besøkte de ferdige lokalene var entydig:
Vi er veldig fornøyd med oppfølgingen vi fikk. Det var veldig fint å få 3D-skisser av lokalene med møblene plassert ut. Den muligheten har vi ikke fått av andre tidligere. Vi var ved flere anledninger på besøk i showroom for å prøve møbler, og de digitale tegnemøtene var veldig nyttige.
Kommentar fra kunde